Zanimljivosti

Za lakši san: Hrana koju je dobro pojesti prije spavanja

Postoje istraživanja koja su dokazala da namirnice koje sadrže triptofan mogu pomoći organizmu da lakše utone u san jer je riječ o aminokiselini koja pomaže proizvodnju serotonina. To su, među ostalim, meso (govedina, janjetina, puretina i piletina), riba (losos, bakalar, srdela, tuna), mlijeko i jaja, ali i krumpir, leća, grah, grašak, špinat, raštika, cvjetača, mahune i salata, a od voća banane. Zato je prije spavanja dobro popiti čašu toplog mlijeka, ili – ako osjećate glad – pojesti jednu bananu, navela je nutricionistica Sandra Marić Bulat.

Dodaje kako su istraživanja pokazala da i crveno voće, poput jagoda, trešanja i višanja, sadrži visok udio triptofana, pa bi, umjesto čaše vina, prije spavanja bolje mogla ‘leći’ čaša soka od višanja, piše 24sata.hr.

“Na mehanizam uspavljivanja korisno djeluju i složeni ugljikohidrati, pa je u zadnji večernji obrok dobro uključiti i cjelovite žitarice, primjerice kruh od raženog brašna, smeđu rižu, ili zobenu kašu kao prilog uz obrok. Poželjne su i suncokretove, lanene i bučine sjemenke te orašasti plodovi (orasi i bademi) jer također sadrže triptofan i potiču proizvodnju melatonina, hormona koji djeluje uspavljujuće”, dodala je Marić Bulat.

U tome će, dodaje, biti vrlo korisne i sve namirnice koje sadrže visok udio vitamina skupine B (uz već spomenuto mlijeko i sir te piletinu i puretinu, tu su špinat, mrkva i slanutak), kao i one bogate magnezijem (uz banane i orašaste plodove, tu su značajni brokula i grašak, ali i tofu), jer oboje djeluje opuštajuće na mišiće i živce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visocani.ba/Visoko.co.ba/radiosarajevo.ba

Click to comment

Ostavite Komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

NAJNOVIJE

Na Vrh
Loading...