Turizam je svrstan u jednu od važnih djelatnosti društvene i privredne strukture Visokog, što je dokumentirano izradom i usvajanjem Strategije razvoja turizma Općine Visoko 2016-2024 godine, kao konceptom za integraciju turističke ponude i okvir za djelovanje turističkih interesnih grupa.Temeljem tako oblikovane vizije pozicionirani su strateški ciljevi:
1. Uspostavljanje efikasnog destinacijskog menadžmenta,
2. Razvoj i integracija turističkih proizvoda i
3. Razvoj turističke infrastrukture i ambijenta za razvoj turizma.
Obzirom da su u okviru ove Strategije precizirane mjere za realiziranje postavljenih ciljeva, zatim okvirna lista projekata vezanih za taj strateški cilj, te nosilaca projekta i rok realizacije, bilo je sasvim logično da se na godišnjem nivou vrši analiza realizovanih aktivnosti. Ako se to i činilo, šira javnost o tome nema saznanja, iako su u Strategiji kao glavni učesnici u razvoju turističke destinacije nominirani lokalno stanovništvo, turistička privreda/privatni sektor, javni sektor, nevladine organizacije i druge interesne grupe, te posjetioci.
Samo površna analiza prvog strateškog cilja – Uspostavljanje efikasnog destinacijskog menadžmenta, ukazuje da je od svih predviđenih projekata realiziran samo jedan i to kroz uspostavljanje turističke organizacije i adaptacija i uređenje prostora Turističkog ureda Općine Visoko, dok za ostale projekte nema pouzdanih podataka da su realizirani. To znači da nema saznanja da Turističko vijeća funkcionira, da je donesen plan marketinga, budžeta i plan promocije destinacije, da postoji promotivni web portal destinacije i da se vodi kampanja preko društvenih medija, te da se vrši Ispitivanje i praćenje zadovoljstva i potreba turista.
Te analize i informiranje o tome šta je sve urađeno, ali i šta nije i zbog čega nije, je obavezujeće i veoma je bitno, jer je 2024.godina završna godina koju obuhvata pomenuta Strategija i već je uveliko trebalo pristupiti izradi novog strateškog ciklusa. Nema nikakvih oficijelnih naznaka da se ta aktivnost provodi.
Snaga naroda kao odgovorna politička stranka insistira da se promptno započne sa aktivnostima pripreme nove Strategije razvoja turizma Grada Visoko, jer strateško planiranje znači sistematsko razmišljanje o budućnosti sredine, sa naglaskom da je to kreiranje promjena a ne konzerviranje stanja.
Ono što svakako treba uzeti u obzir kod kreiranja nove strategije je činjenica da postoji jasna namjera Grada Visoko da turizam predstavlja jednu od vitalnih privrednih djelatnosti i da doprinosi ukupnomdruštvenom razvoju ove sredine. Preduvjet za to je konkurentnost ukupnogturističkog sektora cjelovite turističke ponude koja mora biti uravnoteženija,povezanija i atraktivnija. Naime, evidentna je dominacija proizvoda koje nudi Fondacija Arheološki park – Bosanska piramida sunca, dok su znatno manje zastupljeni sve ostale turističke atraktivnosti i kulturne vrijednosti. Takav koncept dugoročno neće doprinijeti znatnijem unapređenju konkurentskeprednosti turizma Grada Visoko, jer se motivi i stavovi turista mijenjaju, a konkurentnost se mora povećati u skladu sa nadolazećim promjenama.
Pored toga, potrebno je uspostaviti programe kojima će se podići nivo svijesti svih učesnika o potencijalima razvoja turizma, jer ukoliko se ne uvide i definiraju jasne mogućnosti, turizam se ne može razvijati u pravom smjeru.
Uzimajući u obzir da je prometna infrastruktura jedna od ključnih komponenti turističkog doživljaja,može zaključiti da je to jedno odznačajnih ograničenja u razvoju turizma Grada Visoko, jer je neprihvatljivo da se kroz centar bilo koje turističke destinacije odvija saobraćaj terernih vozila, te da nisu učinjeni nikakvi konkretni pomaci u izgradnji zaobilaznice.
Dobro strateško planiranje doprinosi da se u upravljanju turističkom destinacijom eliminiraju ili bar svedu naminimum situacije u kojima se upravljačke odluke donose u nedostatku vremena i bezdovoljno informacija. Ovo posebno ističemo iz razloga što turizam i turistička privreda u savremenim uslovima globalizacije, naglih i sveobuhvatnih promjena u okruženju, više nego li bilo koja drugadjelatnost ili bilo koji drugi privredni subjekti, zavise od adekvatnog upravljanja.Upravljanje u turizmu je u osnovi znatno kompleksnije u komparaciji sa ostalim djelatnostima zbog nizaspecifičnosti koje proizilaze iz karaktera i sadržaja samog procesa rada i obavljanja osnovnih i pratećih aktivnosti, a iz toga proizilaze i specifične karakteristike savremenog upravljanja u turizmu.
Snaga naroda ističe da je Grad Visoko područje s bogatom istorijom i neiskorištenim potencijalima koje se mogu dobrom politikom i poticajima iskoristiti kao novi dodatni resursi i jedinstveni turistički proizvodi.