VIJESTI

Jesu li u Visokom električni romobili opasni za pješake i sigurniji na saobraćajnici?

Za nova vozila potrebna su i nova pravila. Tako je barem u uređenijim zemljama. Među posljednjima je Hrvatska zakonski regulirala vožnju romobilom. Iako je kako u Visokom, pa tako i u BiH ovo prijevozno sredstva sve popularnije, kasni se sa zakonskim odredbama. A broj korisnica i korisnika električnih romobila u Evropi mogao bi, prema predviđanjima, dosegnuti brojku od 55 miliona u naredne četiri godine.

U Visokom su romobili sve popularniji.

Voze ga mlađi, srednjovječni, stariji. I najmlađi se pripremaju za vožnju električnih romobila. Njihovi vlasnici nerijetko voze prebrzo, kažu vozači i pješaci u razgovoru sa članovima naše redakcije.

Neposredno prije, a posebno u toku “Visočkog ljeta”, kako saznajemo desilose nekoliko “nesreća” gdje su vozači romobila udarili nekog od pješaka u prolaziu u samoj visočkoj čaršiji.

U Zeničko-dobojskom kantonu vlasti još ovaj “problem” nisu razmatrali, ali u susjednom Kantonu Sarajevo, da ne bi bili opasni za pješake vlasti su donijele odluku: romobili se ne mogu voziti po trotoaru.

Vlasti su odlučile da je za vozače romobila sigurnije na saobraćajnicama. S druge strane u susjednoj Hrvatskoj donesen je zakon kojim je zabranjeno vozačima romobila da voze po saobraćajnicama. Propisano je i obavezno nošenje kaciga.

Stručnjaci za saobraćaj upozoravaju da je suluda odluka kojom se romobili mogu voziti saobraćajnicama ukoliko nema biciklističke staze.

Objašnjavaju: preopasno je i biće smrtnih ishoda.

U uređenim zemljama, naprimjer Njemačkoj, električni romobili mogu se voziti isključivo biciklističkim stazama. Također, svako ko vozi bez vozačke dozvole plaća kaznu od 70 eura.

Slične odredbe donose se i u drugim zemljama. S druge strane u BiH se čeka uređenje ove oblasti na državnom nivou; za sada je samo formirana radna grupa u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

N.K. / Visoko.ba

NAJNOVIJE

Na Vrh