Gradsko vijeće Visoko, na 28.sjednici, održanoj 25.05.2023. godine i na 29. sjednici, održanoj 26.06.2023. godine, povodom incijative vijećnika Esada Semića, koja je upućena na 27. sjednici Gradskog vijeća Visoko, održanoj 27.04.2023. godine, a koja se odnosi na izgradnju/adaptaciju zgrade Hitne medicinske pomoći u Visokom, za čiju će izgradnju sredstva obezbijediti privrednici grada Visokog, upoznato je sa Stavom po inicijativi Grada Visoko – Službe za društvene djelatnosti i boračko-invalidsku zaštitu, i JU „Dom Zdravlja“ Visoko. Na današnjoj 32. redovnoj sjednici Gradskog vijeća Visoko u okviru Tačke 2. – Prijedlog odluke o uklanjanju postojeće i izgradnji nove zgrade JU Dom zdravlja Visoko gdje je izvjestilac bila pomoćnica gradonačelnika Amra Omerbegović diskutovalo se na pomenuti prijedlog Odluke.
Vijećnik SDP-a, Admir Babić, ovim povodom postavio je nekoliko pitanja uz uvjerenje da će ova tačka Dnevnog reda biti i usvojena:
– Koliko je planirano vremenski da će trajati izvođenje radova
– Gdje će biti smještena alternativna Hitna pomoć za vrijeme ivođenja pomenutih radova
– Da li ćemo našim kapacitetima moći zadovoljiti u isto vrijeme izvođenje radova i pružanje usluge građanima.
Na postavljena pitanja odgovore je malo opširnije u interesu javnosti dao gradonačelnik Mirza Ganić.
-” Drago mi je da danas imamo ovu tačku dnevnog reda cijeneći značajne aktivnosti koje smo poduzimali u proteklom vremenskom periodu kako u segmentu analize potreba Javne ustanove “Dom zdravlja” Visoko, a onda i u segmentu pripremnih aktivnosti koje su dovele do današnje odluke, a što je ustvari inicijalna odluka za sve daljnje aktivnosti koje će se provoditi u ovom pravcu. Ono čega smo svi svjedoci jeste činjenica da je naš Dom zdravlja u protekle dvije i pol godine zaista doživio jednu značajnu rekonstrukciju, značajno ulaganje i uređenje u nabavku opreme i evo kroz sav taj rad i pružanje podrške našoj javnoj ustanovi smo pri obilascima vidjeli da naša Hitna pomoć je zaista u jednom jako lošem stanju.
Ja vjerujem da nema građanina koji nije zatražio uslugu u Hitnoj pomoći jer evo svi smo svjedoci da tamo zaista rade i dobri i profesionalni i ljubazni kadrovi i kada dođemo u onu čekaonicu i pogledamo sve ono vidimo da je zgrada zaista u jako lošem stanju te sam raspored i prostor i sve ono što bi trebalo da bude na jednom visokom nivou jer se radi o službi hitne pomoći koja mora da pruža pomoć hitno u što kraćem roku, a dovoljno je da tamo neko ode u WC bude mu sve jasno u kakvoj situaciji se nalazi naša Hitna pomoć. Mi smatramo da naš grad i naši građani zaslužuju da imaju Hitnu pomoć po svim svjetskim standardima koja ima svu potrebnu opremu a sve u cilju zaštite i spašavanja života naših građana. Mene raduju informacije koje dolaze u posljednje vrijeme kada čujem da je osoblje naše Hitne pomoći reanimirala i spasila nekog pacijenta, a to je u našoj Hitnoj pomoći već postalo gotovo pa i rutinski a se spašavaju životi jer imamo i profesionalce koji tamo rade, a imamo i adekvatnu opremu.
Ovaj korak na koji smo se odlučili je zbog potrebe svih naših građana, a evo i da naš mandat oslika kao jedan ozbiljan pristup u segmentu zdravstva. Prilikom analiza različitih rješenja tragali smo za onim što je u našoj mogućnosti da uradimo. Najbolje rješenje je bilo da se napravi apsolutno nova zgrada Hitne medicinske pomoći u onom dijelu zelene površina, a da zato vrijeme radi postojeća Služba hitne pomoći dok se ne napravi novi objekat, a kad se on zvanično pusti u rad, a da se ostali objekti renoviraju ili eventualno uklone. Međutim naš prostorni i regulacioni plan je definisao i zelenu površinu definisao je sve elemente koje treba da ima javna ustanova i svaka izmjena ustvari traži značajno vrijeme da bi smo došli i do ucrtavanja i tih markica za igradnju nove Hitne medicinske pomoći, odnosno nove zgrade.
Analizom, angažovali smo naše arhitekte da se napravi elaborat da vidimo u kakvom je stanju postojeći objekat i sve te analize su ukazale da bi najbolje bilo srušiti kompletnu zgradu i napraviti potpuno novu. Eh, rušenje kompletne zgrade i izgradnja nove predstavlja jedan zadatak koji je sam po sebi složen jer se postojeća Služba mora negdje izmjestiti jer mi ne možemo ukinuti privremeno dok ne napravimo novu zgradu. Ne možemo ukinuti Službu hitne pomoći sve da možemo novu zgradu napraviti za samo pet dana ne možemo dozvoliti da ne postoji pružanje usluga u Hitnoj medicinskoj pomoći. Razgovori sa arhitektama su da projekat koji ide u tri faze. Jer kad posmatrate našu staru zgradu koja je duga otprilike stotinu metara radit će se u tri faze po trideset metara. Mi nemamo dovoljno prostora kako bi željeli da izgleda nova Hitna pomoć, a postoje i određene zakonske norme koje definišu u kakvim objektima mogu da se pružaju zdravstvene usluge.
Ovo je jedan kompleksan projekat u kojem javnost treba da zna da uporedo sa započetim radovima mi moramo kontinuirano pružati i zdravstvenu uslugu. Iskoristit ću ovu priliku i da se zahvalim na inicijativi nešeg vijećnika Esada Semića, koji je zaista osim inicijative stavio na raspolaganje i materijalno-tehnička sredstva, a zatim je uvezao i značajan broj naših privrednika koji su svaki nas svoj način donirali sve potrebno za realizaciju jednog ovakvog projekta. Ono što na kraju bude eventualno nedostajalo, a to stoji i u Odluci nadomjestit će Gradska uprava, ali čvrstvo vjerujem kao što se pokazalo i u prethodne dvije i pol godine da će naši privrednici biti partneri lokalne vlasti i da će se svi pridružiti i da ćemo svi zajedno taj projekat i završiti i privesti krajnjoj namjeri.”
Odluka je na kraju usvojena sa 22 glasa ZA koliko je u tom trenutku i bilo prisutnih vijećnika u Velikoj sali Gradskog vijeća Visoko.
Visoko.co.ba