Na velik pad motoričkih sposobnosti i znatno povećanje pretilosti kod djece u Sloveniji za vrijeme epidemije Covida-19 ukazalo je najnovije ispitivanje fizičke spremnosti provedeno na više od 20 tisuća učenica i učenika u osnovnim školama.
Analiza laboratorija za dijagnostiku tjelesnog razvoja Fakulteta za sport u Ljubljani, u kojoj su rezultati njihove fizičke spreme iz lipnja ove godine uspoređeni sa zadnjima koji su provedeni u travnju 2019., pokazala je da je u tom razdoblju pad motoričke učinkovitosti zabilježen kod dvije trećine djece i da je ona u prosjeku pala za 13 posto.
Udio djece s prekomjernom težinom povećao se istodobno u tom razdoblju za čak 20 posto, što je najviše otkako se prate podaci o pretilosti među mladima i više nego u razdoblju od 2003. do 2007., kad je ta pojava bila najizraženija, a povećanje potkožnog masnog tkiva primjetno je kod više od polovice osnovaca, pokazala je analiza.
“Takvo povećanje broja djece s prevelikom težinom u jednoj godini je nešto nepojmljivo, to se do sada, otkako vodimo ispitivanja, još nije dogodilo”, kazao je predstavljajući rezultate studije Gregor Starc, voditelj programa “SLOfit – karton sportskog odgoja”, kojim se na Fakultetu za sport već niz godina ispituju fizička kondicija i motoričke sposobnosti mladeži.
To je, po riječima autora studije, izravna posljedica restriktivnih mjera u školama u prvom valu epidemije na proljeće, kad su škole bile zatvorene, nastava se odvijala na daljinu, a bilo je zabranjeno i vježbanje na igralištima, napuštanje mjesta stanovanja te druženje na javnim prostorima.
Ako nam se sada u drugom valu ponovi isti scenarij, onda ćemo na žalost moći govoriti o jednoj “koronageneraciji” mladih koji će imati velike zdravstvene teškoće, biti manje uspješni u učenju i cijeli će život nositi teret restriktivnih mjera koje su im nametnuli stariji, kazao je Starc.
Autori studije navode, među ostalim, da njeni alarmantni pokazatelji govore da vlasti odmah trebaju reagirati kako do toga ne bi došlo. Tvrde da za razrede koji zbog prodora virusa u učionice moraju ostati kod kuće treba osigurati fizičke vježbe, za vrijeme odmora u učionicama organizirati vježbe gibanja kako bi se smanjili negativni učinci dugog sjedenja, a učenike poticati da u školu dolaze pješice ili biciklom.
Visocani.ba/Visoko.co.ba/federalna.ba