Politika

Za sve one političke subjekte koji misle da su plaćenim oglasom na facebooku riješili sva pitanja vođenja kampanje

Za sve one političke subjekte koji misle da su plaćenim oglasom na facebooku riješili sva pitanja vođenja kampanje:

Politička komunikacija je područje koje obuhvaća složenu cjelinu odnosa između političkih aktera, medija i javnosti u svim oblicima komuniciranja vezanim za politiku u demokratskim, autoritarnim i totalitarnim društvima. Među ostalim oblicima, politička komunikacija obuhvaća politički marketing koji se odnosi se na primjenu marketinških načela u političkom životu kako bi se nekoj političkoj opciji omogućila veća potpora u javnosti. Politički se marketing najčešće veže uz izborne kampanje, planirano usmjeravanje političke robe na slobodnom i demokratskom političkom tržištu, te tehnologiju osvajanja vlasti.


Izborna kampanja je najintenzivnije razdoblje komunikacije na relaciji politika – mediji – javnost. Najjednostavnije gledano izborna kampanja sastoji se od razrade strategije i definiranja poruke, određivanja taktika te odlučivanja o komunikacijskim alatima. Osnovu strategije čini analiza tržišta, definiranje cilja, ciljne skupine, imidža kandidata/ stranke i teme kampanje, te pretvaranje teme u poruku. Ciljevi su raznoliki, a mogu biti pobjeda na izborima, povećanje broja mjesta u parlamentu i izgradnja imidža stranke. Analiza tržišta govori što birači očekuju od kandidata ili stranke i kakav je imidž te tako olakšava pozicioniranje na tržištu. Pomoću rezultata ankete segmentira se tržište, određuje ciljana skupina prema socio-demografskim faktorima, određuju se afiniteti prema kandidatu/stranci i slično. Poruka kampanje mora biti dosljedno ponavljana, kratka i jasna. Dobra kampanja zahtijeva predkampanju, a počinje onoga dana kad izbori završe.


Suvremeno političko komuniciranje obilježavaju sve veća personalizacija politike, odvajanje stranaka od građana te pasivni građani promatrači. To su posljedice promjene u stranačkoj lojalnosti, munjevitog razvoja medijske tehnologije i komercijalizacije medijskog tržišta te uspona političkog marketinga. Uspjeh na izborima je kombinacija više faktora, a ovisi o političkom trenutku te društvenom kontekstu u kojem se izbori odvijaju. Strateško komuniciranje, profinjene tehnike spina, razni PR alati, te savjetnici za političko komuniciranje mogu maksimizirati mogućnost uspjeha.

Click to comment

Ostavite Komentar

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

NAJNOVIJE

Na Vrh