VIJESTI

Mirza Ganić o novoj sistematizaciji u Gradskoj upravi: Osnovna poruka jeste da valja raditi, probudite se, radite posao za koji ste plaćeni

Svima nam je jasno, bar onom dijelu Visočana koji i površno prate politiku, da je od vremena Kenana Jusufbašića kojeg pamtimo kao prvog načelnika u novom demokratskom sistemu pa sve do današnjeg gradonačelnika Mirze Ganića da je svih tih proteklih godina kako se koja vlast mijenjala tako su se dovodili i zapošljavali određeni (ne)stručni ali podobni stranački i familijarni kadrovi u nekadašnju Opštinu Visoko, a današnju Gradsku upravu Visoko. Sve te uposlenike, državne službenike, namještenike i ostale, njih trenutno 114, plaćamo mi porezni obveznici.

Pred novu sistematizaciju radnih mjesta u Gradskoj upravi na 14. Sjednici GV, gradonačelnik Ganić se odlučio sa javnošću, vijećnicima i građanima Visokog podijeliti svoja iskustva svega onoga što je zatekao u Gradskoj upravi nakon lokalnih izbora 15.11.2020.godine i svoja zapažanja i procjene nakon godinu dana na mjestu gradonačelnika. U svom obraćanju gradonačelnik Ganić se nije libio ni teških riječi i kvalifikacija na račun neradnika koje Visočani plaćaju, a koji ne koriste zajednici i za to su još i plaćeni.

Ova sjednica pokazuje koliko je prethodna organizacija bila šuplja

Po zakonu o principima lokalne samouprave gradonačelnik ima pravo da donese odluku o organizaciji kao što ima pravo i da donese pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta. U proteklih osam godina ni građani ni vijećnici nisu vidjeli ove dokumente. Ja sam 17.12.2021.godine koristeći propise tog zakona donio odluku o organizaciji Gradskih službi obzirom da smo imali pripremu budžeta kako bi novi budžet bio usklađen sa odlukama koje su važeće jer da ne bismo došli u situaciju da usvajamo budžet po starim organizacijama a onda nakon toga da se ponovo prilagođava cjelokupnom tom postupku. Obzirom da posljedično iz odluke o organizaciji Gradskih službi proizilazi i Pravilnik postoji zakon koji također govori o organizaciji Gradskih službi koji kaže da Vijeće treba da usvoji i da saglasnost. U većini općina to radi gradonačelnik, međutim, cijeneći moju politiku u smislu javnosti i transparentnosti odlučili smo da ove odluke stavimo na sjednicu Gradskog vijeća da vijećnici imaju apsolutno puni uvid u sve ono što se radi u Gradskoj upravi da javnost ima uvid i da bismo mogli dalje da reagujemo.

Evo maloprije ste imali situaciju da na tačkama dnevnog reda nema izvjestioca!? To pokazuje koliko je prethodna organizacija bila “šuplja”. Žalosno je da nema nekog iz Službe da odgovori stručno na neka pitanja. To je dokaz da moramo usvojiti novi Pravilnik, novu organizaciju koja nije najbolja, nema najboljih rješenja, ali ćemo se truditi, raditi i javno i transparentno popravljati stvari. To je osnovni razlog zašto je sve ovo na Gradskom vijeću i nema razloga da se gradonačelnik “krije” iza Gradskog vijeća kada mu je zakon omogućio da to može usvojiti sam i lično.

Neće se više raditi po principu:sve što možeš uradit danas ostavi za sutra!

Ja svjedočim u proteklih godinu dana da sistem organizacije ne valja, nije posložen kako treba, da je najlakše biti “babaroga” u Općini i pratiti jel neko zakasnio minutu, jel popio kafu, jel unio hranu … ali rezultat je bitan, mi u rezultatu imamo problem. Određene promjene koje se dešavaju ne dešavaju se zato što neko nekog ne voli, nego zato što su svi imali priliku godinu dana, imali pruženu ruku da pokažu šta znaju. Nažalost većina je bila na način orijentacije: “nisam nadležan za to”. Pa ćete i vi kao vijećnici vrlo često imati situaciju da od 114 uposlenih vrlo često niko nije nadležan za neko pitanja, a kamo li za neki posao. U tom kontekstu ja moram raditi s nekim ko će realizovati ono što smo mi zacrtali, a Vijeće je zacrtalo i program kapitalnih ulaganja, i različite akte i različite pripreme materijala. Ako vam kažem da sad lično radim pravilniku o nabavkama vama bi to bilo smiješno jer ne radi to gradonačelnik ali ove službe koje trenutno imamo nisu u stanju da odgovore u punom kapacitetu postavljenim zadacima.

Pitanje koje je postavio kolega Belmin Zukan oko provjere diploma još se nije počelo razmatrati jer niko nije nadležan za to, iako jedna služba ima personalni dosije gdje stoje te diplome, ali nije ni ona nadležna!? E Boga mi će biti nadležna ona služba koja treba da se bavi takvim poslom i zato podcrtavam ono što uočimo da ne valja opet ćemo promijeniti i opet ćemo razmatrat dok ne napravimo sistem da bude od interesa za sve građane i da radi odmah! A ne sve što možeš uradit danas ostavi za sutra. Ja tako nisam naučio raditi.

Nekad se malo pravim po prirodi neke stvari da ne vidim, ali vidim sve, pamtim sve, i sve dođe na realizaciju

Pravilnik mora napraviti prostor da primimo stručne ljude koji fale Gradskoj upravi. A fale nam geometri, do prije tri godine smo imali tri ili četiri geometra, danas imamo jednog. Arhitekte, evo nema Nidžare (pomoćnica gradonačelnika u službi urbanizma op.a) i sistem pao. Moramo primiti dva ili tri nova arhitekta, struku, a ne ko se kome dopada. Riješiti zahtjeve onih koje mi ovdje zastupamo. Mora tu biti neko ko će brzo odgovoriti ili može ili ne može. Idemo dalje, pitanje pravnika. Imamo pravnika mi određeni broj. Međutim kada uzmete kompetencije tih pravnika dođete u situaciju da imate par pravnika sa kojima možete raditi u punom kapacitetu, ostalo po svojim kompetencijama ne može zadovoljiti one osnovne stvari koje treba da radi. Nema pravilnika, odnosno sistematizacije koja ne valja, kad bi samo radili ono što im piše bilo bi dobro. Nažalost, vrlo često se traži: ne piše mi, nisam nadležan, to treba uraditi neko drugi u ime mene…. I zato smo se odlučili i ovako javno i transparentno ako se ko javi da mogu imenom i prezimenom razgovarat. Nekad se malo pravim po prirodi neke stvari da ne vidim, ali vidim sve, pamtim sve, i sve dođe na realizaciju. I zato je važno podcrtati da izmjene Pravilnika i ovako javno i transparentno nema političko dejstvo, da sam to uradio samostalno i da niko od vas nije to znao moglo bi se govoriti da je to gradonačelnik uradio da bi nekog ubacio ili da bi nekom nanio štetu. Ovako je sve javno, transparentno, pa kad pitate što nije taj ovdje ili ovako da vam ja mogu izaći i javno pojasniti jer o svakom radniku u Gradskoj upravi znam sve.

Ja neću raditi poslove onih ljudi koji su plaćeni za to i ljudi koji uzimaju dobre plate

Po prvi put imate jedan ovakav dokument o kojem možemo otvoreno i transparentno da pričamo. Imate pravilnik o organizaciji sa tačno definisanim pozicijama o kojima možemo da razgovaramo. Ono što ću iskoristiti priliku jeste da samo napomenem da stari Pravilnik ima 143 sistematizovana radna mjesta, ovaj ima čini mi se 152 sistematizovana radna mjesta. Sistematizacija ne znači broj zaposlenih. Sistematizacija znači prostor da možemo ili nekoga unaprijediti ili riješiti neke probleme koje trebamo riješiti. Što je u ovom Pravilniku malo veći broj? Zbog zakona. Zakon je definisao da jedinice lokalne samouprave treba da imaju internu reviziju. To su tri nova radnika, odnosno tri radnika u sistematizaciji. Ne možemo ih izbjeći, oni postoje, mi smo morali dobiti saglasnost federalnog Ministarstva finansija na Pravilnik, dobili smo saglasnost, od opisa poslova, uslova stručne spreme do svih ostalih detalja.

Vatrogasci: Trenutno imamo 13 vatrogasaca. Zakon je definisao da moramo imati starješinu i zamjenika starješine koji imaju fakultet sa tačno definisanim propisima i uslovima koje oni moraju ispuniti sa visokom školskom spremom. Sad imamo upražnjena ta radna mjesta jer je prethodnik otišao u penziju a mi se moramo zakonski prilagoditi. Civilna zaštita kaže da broj vatrogasaca pošto smo grad i obzirom da imaju probleme vatrogasci prilikom organizacije smjena treba da ima veći broj vatrogasaca. Mi smo morali povećati taj broj, ne znači da ćemo danas primiti te ljude, možda ćemo to uraditi za godinu, dvije, ali imamo okvir koji će dati opet Vijeću da sutra se poveća stavka za te nove radnike.

Inspektori: I tu imamo povećan broj. Ako budemo mijenjali inspektore da prvo možemo primiti nove inspektore pa onda vidjeti sa ovim postojećim šta ćemo, ili ih preraspodijeliti ili tražiti neki drugi pravni lijek. Ali osnovna poruka jeste da valja raditi. Niko ko bude radio, to sam govorio i prije kampanje, neće imati problem. Svi koji ne budu radili i koji budu mislili da je bolje ne predložiti neko rješenje i šutiti jer ako predložiš moraš raditi su se prevarili. Ja neću raditi poslove onih ljudi koji su plaćeni za to i ljudi koji uzimaju dobre plate, kad kažem dobre plate u odnosu na okolnosti i realni sektor su poprilično dobre plate.

Ja sam u Zmajevom gnijezdu i od mene građani očekuju rezultat

Ima puno ljudi koji bi jedva dočekali i došli da rade u Gradskoj upravi ali ne mogu jer neko drugi već radi a možda taj neko drugi je neradnik. Došlo je vrijeme da rukovodioci moraju zasukati rukave i pozabaviti se sa ljudima koji ne rade. Kod nas se rukovodioci ne bave svojim radnicima. Ima jedna izreka: Nerad i neproduktivnost radnika nije njegova odgovornost, već je odgovornost neposrednog rukovodioca. E mi te stvari moramo rješavati, ja sam u Zmajevom gnijezdu i od mene se očekuje rezultat. Građani očekuju brzu reakciju, da bi smo je imali moramo te stvari posložiti i ne smijemo imati duple aršine. Jednaki aršini za svakoga, ko hoće raditi idemo dalje, ko neće raditi i to je pošteno dakaže pa da mu tražimo neki drugi posao nego da opstruira procese koji su u današnji vakat jako, jako brzi.

Zbog sramote neću pokazati da vidite spisak, zvanični dokument radnika u Gradskoj upravi, to nema nigdje na svijetu, to je sramota svih sramota. Gradska uprava zahtijeva temeljitu rekonstrukciju, ušli smo u temeljitu rekonstrukciju, nije se moglo ući ranije zato što je ovo dokument koji ima 120 stranica, koji sigurno ima i nekih propusta ali ima opisanih detaljnih poslova, uslova, radili smo na njemu sigurno sedam ili osam mjeseci i to mi je najteži dokument koji sam ikad u životu radio jer se radi o sudbinama ljudi koje sutra treba preraspodijeliti. E sad, ko neće sebi, neće mu ni gradonačelnik pomoći u smislu da samo sjedi a da ništa ne radi i prima platu.

Neću raditi vaš posao, radit ćete svoj posao, ko ne bude radio bit će sankcionisan u skladu sa zakonom

Mijenjamo priču i politiku vođenja i rada u Gradskoj upravi od onih što izlaze a ne znaju ni što izlaze, od onih koji potpisuju sebi naloge, hodaju, završavaju privatne stvari, a misle da je neko budala sa druge strane pa do onih koji se hvale da rade a učinak ništa. To je ona sramota koju ja trpim godinu dana, kriv sam, odgovoran sam, ja ih ne mogu promijeniti ali ih mogu pokušati unaprijediti. Imamo radnika koji zloupotrebljavaju bolovanja. Znači danas je na bolovanju a istovremeno je u Splitu, istovremeno je Neumu, istovremeno je na moru, a ovamo sistem trpi jer ne radi. Ili sa druge strane, čim nastane neki problem iste sekunde je na bolovanju, ne vraća se dok se ne riješi problem. I time ćemo se pozabaviti jer ima doktora koji daju ono do 42 dana što plaća poslodavac. Moramo se time pozabaviti jer nam ključni procesi trpe onaj ko je bolestan ima pravo da koristi bolovanje, onaj ko zloupotrebljava imamo pravo da ga sankcionišemo. Evo imamo primjer pred Novu godinu danas zatvara bolovanje, sutra je slika u Budimpešti. A ovamo sistem pada. Mislim da to ne može tako ili ćemo se “kusurat” kako treba ili ćemo se raspustit, ali ovako više ne može i ovo je moja zvanična poruka svim radnicima Gradske uprave: Probudite se, radite posao za koji ste plaćeni! Neću raditi vaš posao, radit ćete svoj posao, ko ne bude radio bit će sankcionisan u skladu sa zakonom. I na kraju niti koga volim niti koga ne volim. Cijenim one koji rade! Probudite se !

Visoko.co.ba

NAJNOVIJE

Na Vrh